csütörtök, január 13, 2011

Gerák Andrea - Salamon Beáta duó

Két magyar lány, két énekhang és egy hegedű - és néha egy igen tehetséges kisfiú hegedűvel: Ákos, Beáta fia...

Salamon Beáta, hegedűSalamon Beáta (Beja) a Méta együttes alapító tagja, a Népművészet Ifjú Mestere, Emerton-díjas, zeneiskolákban, táborokban tanít, könyvet írt hegedűoktatáshoz, számtalan népzenei, blues, pop, jazz és kortárs produkcióban illetve színházi előadásban vett részt, mint például:

Magyar Állami Népi Együttes, Kormorán Memory Band, Korom Attila, Bornai Tibor - lemezei, produkciói, Ultramarin, Magony vonósok - Kovács Ferenc, NOX - Bűvölet c. lemeze, Naplegenda - Nikola Parov, Arnie Somogyi - Improvokation, Fiddles on Fire, Heavy Méta, Bágyi Balázs.

Salamon Beáta hivatalos weboldala

Gerák Andrea ajánlja: "Páran mondták, hogy az énekem a hegedűszóra emlékezteti őket, mert annak van olyan érzelmekkel teli hangja, mint az enyémnek; talán azért, mert ez a hangszer engem is mindig erősen megmozgat belül, igazából ezt szerettem volna tanulni gyerekkoromban a zeneiskolában - örök szerelmem?
Ezért most nagyon örülök, hogy sokévi ismeretség után, miután néptáncosként rengeteget roptam a Bea muzsikájára fellépéseken és táncházakban, felejthetetlen pillanatokat adott nekem színpadon, koncerteken, bulikban és beszélgetésekben, sőt, több dalt is őt hallgatva tanultam meg, most szakmabeliként is egymásra találtunk.

Sosem fogom elfelejteni, hogy amikor hosszabb idő után egyszer hazajöttem Svédországból, és először elmentem a táncházba, ahol ő játszott, Bea beváltotta a korábban MySpace-en tett ígéretét, hogy majd jól elhúzza a nótámat. Amikor megérkeztem, éppen az egyik kedvenc muzsikámat játszotta a zenekarával, leültem a színpad szélére a lábai elé, ő pedig hozzámhajolva húzta tovább, bele a fülembe, úgy ahogy kell. A szíve-lelke kiáradt a kezén át a hangszerébe, onnan a fülemen át az én szívembe-lelkembe, onnan pedig kicsordult a szememből, és csak folyt és folyt...

Ilyen ritkaszép pillanatokat szeretnénk kedves hallgatóinkkal megosztani"







MŰSORRENDELÉS


Share/Bookmark


Nincsenek megjegyzések: